چمن مصنوعی آکواریوم
نوشته شده توسط : سمانه

چمن مصنوعی برای استفاده در آکواریوم

بیایید سعی کنیم بفهمیم که چرا اکثر مردم گیاهان زنده را ترجیح می دهند و نسبت به گیاهان پلاستیکی بسیار محتاط هستند.

یک فرد به طور کلی، و یک آکواریوم به طور خاص، با عشق به طبیعت و همه موجودات زنده مشخص می شود. اکثر افرادی که به تعطیلات می روند برای خود تصاویر مشابهی ترسیم می کنند: جنگل، مزرعه، رودخانه، دریا (ترجیحا با صخره مرجانی :-)).

تعداد کمی از مردم رویای این را دارند که تمام تعطیلات خود را در جنگل های سنگی بگذرانند، حتی اگر تمام این مدت را در یک قلعه زیبا بگذرانید. ما می خواهیم بیشتر به طبیعت استراحت کنیم.

 

چمن مصنوعی آکواریوم، سرگرمی ما، همچنین تفریح ​​ماست، فرار از واقعیت به دنیای جادویی پشت شیشه. و درست مانند مثال بالا با بقیه در آکواریوم، اکثر مردم می خواهند دقیقاً یک تکه از طبیعت را ببینند. و چه چیزی می تواند طبیعی تر از یک آکواریوم با گیاهان زنده باشد؟ احتمالا فقط یک آکواریوم زیبا با گیاهان زنده)

 

چنین عشقی باعث ایجاد این عقیده قوی شد که آکواریوم بدون گیاهان زنده اصلاً آکواریوم نیست، ساختگی است، برای ماهی های موجود در آن بد است، نمی توان آن را زیبا کرد. این عقیده تبدیل به یک کلیشه شده است و اکنون در بسیاری از منابع حتی معتبر، اگر این سوال را بپرسید که آیا می توان یک آکواریوم خوب بدون گیاهان زنده ساخت، در اکثر پاسخ ها خواهید شنید: "نه، یک آکواریوم بدون گیاه بد است و بس." اما این فقط یک افسانه است. آکواریوم بدون گیاه بدتر نیست، اما اتفاقاً بهتر نیست. اینها فقط آکواریوم بدون گیاهان زنده هستند.

 

گیاهان زنده در آکواریوم

بیایید به این فکر کنیم که چرا گیاهان در یک آکواریوم از دیدگاه سودمندی مورد نیاز هستند، یعنی. بیایید سعی کنیم مفید بودن واقعی آنها را برای آکواریوم از نظر هیدروشیمی آب ارزیابی کنیم و همچنین سعی کنیم این سودمندی را رد کنیم.

 

1. گیاهان در فرآیند فتوسنتز مواد خاصی را از آب و یا خاک برای رشد خود مصرف می کنند. لازم به ذکر است که از جمله این مواد، ترکیبات نیتروژن دار و فسفات ها هستند که معمولاً آکواریومی ها برای از بین بردن آنها تلاش می کنند.

با این حال، میزان مصرف این مواد به عوامل زیادی بستگی دارد: تهیه گیاهان با همه چیز برای رشد با کیفیت بالا، گونه های گیاهان، زیست توده کل گیاهان و غیره.

می توانیم بگوییم که فقط کاشت متراکم یک آکواریوم با ساقه بلند، به شرطی که به سرعت رشد کند، می تواند منجر به وضعیتی شود که جذب به وضوح قابل توجه باشد (به همین دلیل است که صاحبان آکواریوم های اورکلاک شده و بیش از حد رشد کرده اند. مجبور شد موادی را به آب اضافه کند که دیگران، برعکس، می خواهند از شر آنها خلاص شوند).

علاوه بر این، نباید فراموش کنیم که علاوه بر رشد گیاه، فرآیندهای تجدید همیشه رخ می دهد: ریزش برگ ها، از بین رفتن ریشه ها و موارد دیگر. این فرآیندها تا حدی مواد مختلف مصرف شده توسط گیاهان را به آکواریوم باز می گرداند.

بیایید به عنوان مثال یک آکواریوم آماتور معمولی را در نظر بگیریم، لیتر در هر 100 لیتر. معمولاً فلور زیر آب آن چیست؟ این یک بوته متوسط ​​از اکینودوروس، یک دسته خزه، چند توپ کلادوفورا است. به نظر شما این مجموعه گیاهان چقدر می توانند از آب مصرف کنند؟ البته که نه. بنابراین، مصرف مواد در سطوح قابل توجه فقط برای آکواریوم های پر از کاشت مشخص است که صاحبان آنها، به عنوان یک قاعده، دیگر مبتدی نیستند.

 

2. گیاهان در فرآیند فتوسنتز، دی اکسید کربن (محصول نهایی تنفس ماهی) را مصرف کرده و اکسیژن آزاد می کنند. برعکس، در شب، گیاهان اکسیژن مصرف می کنند. در گیاهان پر کاشت، برعکس، اغلب مشکل مصرف بیش از حد اکسیژن توسط گیاهان در شب وجود دارد که باعث می شود کمپرسور در شب نصب شود.

اما بیایید دوباره آکواریوم را از نقطه اول در نظر بگیریم، چنین فلور به سادگی قادر به تولید اکسیژن در طول روز و جذب آن در شب نیست.





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: